משבר נגיף הקורונה ממשיך לייצר קשיים תזרימיים למרביתהעסקים והחברות מכל ענפי המשק וסדרי הגודל. אם בסגר הקודם העסקים והחברות כברביצעו התאמות חלקיות או מלאות למציאות החדשה, כולל צמצום בכוח האדם, הרי שההחלטה על סגר שלישי מלא משנה לחלוטין את התמונה.

הסגר השלישי מעמיק את הקשיים התזרימיים של עסקים וחברות שאיבדו את מקור הכנסתם או שהכנסתם נפגעה "רק" בחלקה, והם זקוקים ליותר הלוואות מבעבר, על מנת לפרוס את האתגר התזרימי המיידי על פני יותר שנים.בתקווה לימים טובים יותר שבהם ההכנסה שלהם כבר תתאושש.

אחד הצעדים שעומד לרשות העסקים והחברות שנפגעו מנגיף הקורונה הוא נטילת הלוואת קורונה:

 לאור משבר נגיף הקורונה החליט משרד האוצר להקים מסלול מיוחד לעסקים נפגעי קורונה, כחלק מפעילותה של קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. מדובר בהלוואה בערבות מדינה כפי שזו ניתנה בעבר,עם שינויים מסוימים שנועדו להקל, לייעל ולזרז את קבלת ההלוואה הדרושה. כאמור, המסלול המיוחד מיועד לתמוך בעסקים ובחברות שנקלעו לקשיים תזרימיים, באמצעות הלוואות למימון בעיית התזרים אליה נקלעו; זאת, במידה ומדובר בעסק או חברה שיכול להציג מתאם בין השלכות משבר נגיף הקורונה לבין הקושי התזרימי.

תנאי המסלול אינם מחמירים במיוחד, אולם הם מחייבים הגשת מסמכים שונים. למשל, תיאור העסק ופעילותו, תיאור השפעת נגיף הקורונה על העסק והקושי הכלכלי שנוצר, מהם הצעדים שהעסק נוקט בהם להתמודדות עם הצרכים התזרימיים הנובעים מהתפשטות נגיף הקורונה (לדוגמא: פיטורי עובדים,הוצאת עובדים לחל"ת, צמצום משמרות, הזרמת כספים לעסק, צמצום משכורות של הבעלים,העמדת בטוחות פרטיות), כיצד נאמדת יכולת ההחזר של העסק להלוואה המבוקשת, ניתוחים פיננסים של מצב העסק, תזרים מזומנים חזוי, ניתוח האובליגו וצרכי האשראי של העסק למימון הפעילות השוטפת תוך התייחסות לפגיעה בהכנסות אל מול מבנה ההוצאות הנוכחי של העסק; וכן מסמכים נוספים.

ההלוואות בערבות מדינה אינן ניתנות על ידי המדינה. מי שמעניק את ההלוואות הללו הם מספר בנקים בעלי אישור לכך, כאשר המדינה עצמה מעמידה עבורם את מרבית הביטחונות. כך יכול הבנק לספק הלוואה בתנאים יותר טובים ונוחים מהמקובל, והמשמעות היא שזוהי אלטרנטיבה מצוינת להזרמת חמצן לתזרים של העסק. דבר המקל מאוד על קבלת ההלוואה ובפרט בתקופה זו.

יתרונות משמעותיים נוספים שלהמסלול המיוחד הם שתשלומי הריבית בשנה הראשונה משולמית על ידי המדינה, ניתן לקבל תקופת חסד (גרייס) על תשלומי הקרן, לפרוס את ההחזרים עד לחמש שנים ושיעורי ריבית אטרקטיביים יותר מאלו המקובלות בשוק הבנקאי והחוץ בנקאי.

יש לציין כי כוונת המשורר הייתה ליצור מסלול מהיר במיוחד, כאשר השאיפה בבנקים הרלוונטיים ובקרן עצמה היא לקדם במהירות וביעילות האפשרית את הבקשות. ישנן הצהרות רשמיות המדברות עלזמן טיפול של מס' ימים בבנק הנבחר. יש לציין כי עד לאחרונה היו מגישים את הבקשות לקרן, אולם כיום כחלק מהליכי ההתייעלות מגישים אותה ישירות אל הבנק. מעבר לכך, חשוב לדעת שהבקשה פטורה מאגרה .